Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Ο "Σύλλογος Απανταχού Παλαιοχωρινών Χαλκιδικής "Οι Αρχάγγελοι" έχει αξιόλογη μέχρι στιγμής δράση. Συν τοις άλλοις ενισχύει πάντα την κοινότητα στα πολιτιστικά και άλλα έργα (π.χ. ανέγερση μνημείου στην περιοχή "Χαλκού τ' Αλώνι" κοντά στον παλαιό ναό των Παμμέγιστων Ταξιαρχών, όπου αναβιώνει παλιό έθιμο από την εποχή της τουρκοκρατίας κατά την τρίτη μέρα του Πάσχα και αγορά παλαιάς αποθήκης όπου σήμερα στεγάζεται ο παιδικός σταθμός Παλαιοχωρίου.

Χώρος "Τ΄Χαλκού τ΄Αλώνι" με την διαμόρφωση του χώρου με πλακόστρωτο και μαρμάρινης μνημειακής αναμνηστικής στήλης του ιστορικού γεγονότος

Με παραδοσιακή φορεσιά τα μέλη του μεικτού χορευτικού συγκροτήματος της Πολιτιστικής Εταιρείας Παλαιοχωρινών (β΄ περίοδος 1990-1998 , https://moyzas.blogspot.gr/2018/03/blog-post_33.html ) στην εκδήλωση του "Χαλκού τ΄Αλώνι" (1995, https://moyzas.blogspot.gr/2016/05/3.html ) στο προαύλιο χώρο της παλαιάς εκκλησίας του Αρχαγγέλου Μιχαήλ ( https://moyzas.blogspot.gr/2018/02/blog-post_8.html )  με συμμετοχή των εκλεγμένων μελών της τότε Κοινότητας , του Συλλόγου Απανταχού Παλαιοχωρινών και πλήθους κατοίκων.

Παιδικός Σταθμός

**************************************

ü      Κατασκευή πλακόστρωτου στον χώρο που γίνεται του “Χαλκού τ΄ Αλώνι” και εορτασμός της γιορτής με φαγητά, ομιλίες και χορό το 1995.
ü      Εκδρομή με τα παιδιά των Παλαιοχωρινων Θεσσαλονίκης στο Παλαιοχώρι, πρωινό σε καφετέρια του χωριού,  επίσκεψη στα Στάγιρα στο πάρκο Αριστοτέλη. Το απόγευμα περίπατο στο χωριό στα σοκάκια του, γεύμα στη ψησταριά “το Tζάκι” και επιστροφή στην Θεσσαλονίκη
Φώτο Άνοιξη 1996 Από αριστερά καθιστοί Ειρήνη Θασίτη , Γιώτα Κων. Θασίτη στο κέντρο Μπογας Δημ. Γεώργιος , Τζιουρζιούμης Θανάσης Τζιουρτζιούμη Γιώτα στο ποιο ψιλό σημείο Θασίτης Κων. Απόστολος, κάτω ακριβώς από αριστερά Μαρία Θασίτη, Κατερίνα Βέλλιου

ü      Μία φορά κάθε χρόνο μαζεύαμε τα παιδιά των Παλαιοχωρινων για γεύμα γνωριμίας σε ψησταριά ή ζαχαροπλαστείο
ü      Ετήσιο χορό σε μεγάλη αίθουσα διασκέδασης, όπου με έξοδα του σωματίου το χορευτικό της Πολιτιστικής Εταιρείας Παλαιοχωρινών και οι γονείς των παιδιών που το συγκροτούσαν μετέβαιναν στον χορό με λεωφορείο και όλα τα έξοδα τους ακόμα και κατά την διάρκεια της διασκέδασης ήταν δωρεά του Συλλόγου μας.
ü      Φωταγώγηση του Κοινοτικού γηπέδου Παλαιοχωρίου με προβολής για νυχτερινές προπονήσεις.
ü      Εκδρομή που αφορούσε κυρίως την νεολαία Παλαιοχωρίου στη Πέλλα, Βεργίνα, Δίον και όλα τα έξοδα ξενάγησης, νερά, αναψυκτικά, φαγητά ήταν δωρεάν.
ü      Ερευνήσαμε  και βρήκαμε ότι στον Ελληνικό χώρο υπάρχουν 62 χωριά με το όνομα Παλαιοχώρι από τα οποία τα 42 είναι ακόμη κατοικήσιμα και προχωρήσαμε μαζί με αυτά σε Ίδρυση του συλλόγου Απανταχού Παλαιοχωρινων.

§         Πήγαμε εκδρομή με το χορευτικό της Πολιτιστικής Εταιρείας Παλαιοχωρινών στο Παλαιοχωρι Γρεβενών και δώσαμε βοήθεια σε είδος για κάθε οικογένεια που είχε πληγεί λόγου σεισμού και σε αυτή την πράξη αλληλεγγύης υπήρχε συμμετοχή και των άλλων Παλαιοχώριων.
§         Διοργανώσαμε Συνέδριο Απανταχού Παλαιοχωρινων με Αντάμωμα στο Παλαιοχωρι Χαλκιδικης στις 5/6 πανήγυρη Άγιου Αθανασίου με φαγητό, φιλοξενία, συμμετοχή του χορευτικού Καλαμαριάς, του χορευτικού της Πολιτιστικής Εταιρείας Παλαιοχωρινών όπου μετά ακολούθησε γλέντι στην πλατεία του χωριού μας.
§         Για όλες αυτές τις δράσει επισκεφτήκαμε για σύσφιξη σχέσεων, με  την συγκρότηση αντιπροσωπείας, το Παλαιοχώρι  Ημαθείας, το Πλαιοχώρι Καβάλας, το Παλαιοχώρι Τρικάλων και το Παλαιοχώρι Ιωαννίνων.

ü      Προβαίναμε σε Βράβευση κάθε χρόνο των επιτυχόντων μαθητών του Παλαιοχωρίου στο πανεπιστήμιο.
ü      Συμμετείχαμε στις Αποκριάτικές εκδηλώσεις με διοργάνωση Αποκριάτικού Χορού σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στο Παλαιοχώρι.
ü      Προχωρήσαμε σε έκδοση ημερολογίου με φωτογραφίες από τοπία και εκδήλωσης του χωριού το οποίο ταχυδρομικά πήγε σε όλα τα μέρη του εξωτερικού όπου υπάρχουν Παλαιοχωρινοί όπως στην Αμερική, Αυστραλία, Βέλγιο, Γαλλία κα
ü      Κάναμε δωρεά 12 φωτογραφίες με κάδρο 80x60 που εκτίθενται στους χώρους του κοινοτικού καταστήματος.
ü      Ο Σύλλογος παλαιότερα συμμετείχε χρηματικά σε αγορά νεκροφόρας για τις ανάγκες των κατοίκων.
ü      Επίσης συμμετείχε στην αγορά της πρώην Αποθήκης η οποία μετατράπηκε σε παιδικό σταθμό. Κατά την λειτουργία του κτιρίου σε Παιδικό Σταθμό αγοράστηκαν κουρτίνες, μοκέτες και άλλος υλικοτεχνικός απαραίτητος εξοπλισμός.
ü      Προβήκαμε σε οικονομική ενίσχυση συμπατριωτών μας σε περιπτώσεις ανάγκης.

Με την λήξη της θητείας μας ελλείψει εναλλακτικού σχήματος διοίκησης παραδώσαμε τα πρακτικά και τα υπόλοιπα βιβλία που τηρούσαμε στην κοινότητα και το χρηματικό υπόλοιπο του Ταμείου δόθηκε με την μορφή οικονομικής ενίσχυσης στα εν ενεργεία σωματεία του χωριού μας .

Πρόεδροι του Συλλόγου κατά καιρούς ήταν οι:
Κατσοβελος Γεώργιος - Βελλιος Γεώργιος – Αποστολας Νικόλαος - Μπογας Γεώργιος (4 χρόνια)